sobota, 23 marca 2013

MOJA KUCHNIA

Witam Was bardzo serdecznie w ten piękny wiosenno zimowy czas:)

Ostatni tydzień miałam dość pracowity i mało przyjemny....ale pomału wszystko wraca do normy.....
Nie zaglądałam do Was w ostatnich dniach ponieważ  nie miałam  czasu .....dopiero dzisiaj z rana znalazłam chwilkę ale jeszcze mam długą listę zaległości ....
Po bardzo burzliwym tygodniu chcę Wam pokazać moją kuchnie w biało niebieskich barwach :) 

Nie uszyłam nowych rolet, nie skończyłam moich firanek bo jak  to mówią: szewc w dziurawych butach chodzi:) Owszem szyłam, coś tam robiłam ale ...nie dla siebie:)

Wyhaftowałam makatkę ...ale nie teraz....ponad 10 lat temu:)


i uszyłam sobie łapki do garnków



gąski nad okapem to prezent od mojej koleżanki...


dzbanuszek emaliowany w niebieskie kwiatuszki już znacie...


 emaliowane, bardzo stare naczynie w którym trzymam czosnek wyszperałam na strychu u mojej cioci :)


w moich glinianych garnkach "wyrosły"  zioła a bardzo stary moździerz mam po prababci....i dodam jeszcze że wszystkie gliniany garnki jakie mam to  pamiątki po dziadkach


błękitna kanka również ze strychu mojej cioci a dzbanuszek to ceramika Bolesławiec 


nad stołem pojawiły się również gąski, które wycięłam ze sklejki i pomalowałam



Takie barwy biało niebieskie goszczą u mnie przez większość roku.... bardzo lubię te kolory...

Jutro ogłoszenie wyników Candy, cieszę się że tak wiele z Was wzięło udział w zabawie....

Witam wszystkich obserwatorów i tych starych i tych nowych. Dziękuję za każdy komentarz który tu pozostawiacie, dużo to dla mnie znaczy....

Życzę Wam miłej niedzieli.... pozdrawiam Basia:)

PS po weekendzie pokażę Wam resztę moich kątów :)

73 komentarze:

  1. Przepieknie u Ciebie Basiu :-) Tak swiezo. Sliczna ta makatka i lapki.. w ogole wszystko tak ladnie do siebie pasuje :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Makatka cudowna, a i kuchnia śliczna.
    Podoba mi się stół z krzesłami możesz zdradzić gdzie kupiłaś.
    hania
    http://hania-wiejskidomek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stolarza znalazłam na allegro, posiada również swoją stronę internetową. Ten sam stolarz wykonał mi na zamówienie komodę, witrynę i stolik kawowy. Czy jestem zadowolona? ...hm może nie w 100 %, stół i krzesła są dębowe, i tak jak do krzeseł nie mam zastrzeżeń, są bardzo dobrze wyprofilowane, tak stół ma ślady pęknięć a to dlatego że drzewo z którego jest wykonany nie było dobrze sezonowane i takie są właśnie skutki. Mi te pęknięcia nie przeszkadzają bo stół wygląda tak jakby miało tak być..jest taki postarzały :) Nie wiem czy znajdziesz gdzieś zakłd stolarski który będzie miał dobrze sezonowane drzewo...jeżeli dalej chcesz namiary to podam Ci dane na maila:)

      Usuń
  3. hmmm przepiękna masz kuchnię tylko pozazdrościć :)
    Jest naprawdę prześliczna!!! :)
    Pozdrawiam Cię cieplutko :)
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękne zdjęcia :) Gliniane garnki są przeurocze, a gąski są takie słodkie ...
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się Twoja kuchnia. Makatka i łapki śliczne, a gąski przesłodkie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Basiu twoja kuchnia jest już przygotowana do świąt - ten niebieski akcent rozświetlił i dodał szyku. Czyściutko i pięknie. Pojemnik na czosnek -SSSSSSSSSSuperancki. Uwielbiam takie starocie. Gdzie kupiłaś stół i krzesła - bardzo mi się podobają - są przepiękne - nie będę mogła spać - pozdrawiam gorąco aldona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aldono mam nadzieję że się wyspałaś:)...Bardzo Ci dziękuję
      Odnośnie stołu i krzeseł napisałam do Hani przy drugim komentarzu:)

      Usuń
  7. te gąski...cudne! co to znaczy, że wycięłaś ze sklejki? jak? czym? one są piękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wycinania ze sklejki jest potrzebna taka zwykła wyrzynarka z najmniejszym nożykiem przeznaczonym do różnych kształtów. Sklejkę i wyrzynarkę zakupisz w każdym markecie budowlanym.
      Jak wytniesz musisz wyczyścić papierem ściernym a potem już tylko sama przyjemność....malowanie. Osobiście używam zwykłych akrylowych farb do drewna.

      Usuń
  8. Hej, wstalam wczesnie (jak na Nd) i siedze sobie z kubaskiem Kawy i podziwiam Twoja kuchnie- jest perfekcyjna, jak z katalogu wnetrzarskiego- same cukieraski tu widze!!!!!
    Pozdrawiam cieplutko
    ania

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz piękną kuchnię, ma wyjątkowy klimat, a ta pasja do "staroci"- podzielam ją:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sliczna masz kuchnie Basiu.Wszystko dopracowane i dopieszczone i wspolgrajace ze soba.Taka podobna makatke miala moja babcia (swietej pamieci).I zawsze sobie mysle ,ze tez kiedys taka sobie powiesze.I te pamiatki ,po dziadkach i pradziadkach -piekna pamiatka.Wartosciowe.Jestem pod wrazeniem.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie taki makatki kojarzą mi się z domem u babci:)...lubię takie klimaty i zachęcam Cię do powieszenia takiej makatki...jak nie haftowanej to może uszytej z jakimiś aplikacjami:)

      Usuń
  11. Basieńko......jestem zachwycona twoja kuchnia:))) jak udało ci sie tak precyzyjnie wyciąć gąski??? masz jakąś odlotową wyrzynarkę????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta odlotowa wyrzynarka to zwykła wyrzynarka zakupiona w markecie budowlanym plus najmniejszy nożyk przeznaczony do wycinania różnych kształtów:)

      Usuń
  12. Ślicznie, klimatycznie u Ciebie. Wspaniałe gąski.

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz bajeczną kuchnię! Wszystko do siebie idealnie dobrane a te stare gary są takie magiczne.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nic tylko rozsiąść się wygodnie z kawką, kawałkiem ciasta i podziwiać:)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo mi się Twoja kuchnia podoba..okap w drzewie i te niebieskie dodatki tworzą bardzo fajny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kuchnia - CUDEŃKO. Piękna i urządzona z gustem.Widzę u Ciebie gliniane formy na babki wielkanocne. Też mam i uwielbiam w nich piec choć metalowych też mam sporo;-))))- zbieractwo.
    Bolesławiec -piękny i wzór niespotykany czyżby jakieś unikaty??????? bo ja w sklepie nie widziałam takiego wzoru.
    Pozdrawiam
    Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam CI się że nie piekę w tych foremkach....:) tylko w blaszanych....kiedyś jak raz upiekłam to wyjęłam tylko połowę babki:) Może zdradzisz mi co mam zrobić ?:)
      A odnośnie dzbanuszka to nie wiem czy to jakiś unikat...ponad 10 lat temu wracaliśmy z gór z Karpacza i zajechaliśmy do Bolesławca a że miałam mało czasu to zakupiłam to co mi pierwsze wpadło w oko:)

      Usuń
  17. o matko jaką Ty masz cudna kuchnię!!! po prostu piękna dodatki świetne dobrane a tego dzbanka w niebieskie kwiaty i emaliowanego naczynia na czosnek po prostu zazdraszaczam!!!

    pozdrawiam ciepło :-)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Basiu pieknie u Ciebie. Twoje makatki zapieraja dech. Zreszta wszystko co szyjesz jest wyjatkowe. Ja tez mam wiele podobnych przedmiotow po dziadkach. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale masz ładną kuchnie ! Wielka, przestrzenna, dwa okna ! Bardzo mi się podoba :)Moja to sie nie umywa hihi a też chciałam narozną, to mi nie pozwolili hihi;)
    Może na kolejnym mieszkaniu bede miała większą :)
    Dodatki też świetne, a te naczynie/skrzyneczka ze strychu to na ściereczki hihi jak już się czosnek zadomowił, to przecież nie wywalisz :)
    Buziaczki posyłam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz... ja nie wiedziałam na co to jest konkretnie....no tak, nie wywalę już czosnku:) Ten napis jest po niemiecku i nie mogłam znaleźć tłumaczenia, dziękuję Kasiu:)

      Usuń
  20. kuchnia w całości przedstawia się pięknie. ale oczywiście diabeł tkwi w szczegółach, bardzo mi się podoba emalia, pojemnik na czosnek, ten koszyk na jaja jest obłędny. cudowny parapet - tj dekoracja parapetu. piękny blat. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ładną masz kuchnię :) Te wygrzebane na strychu pojemniczki są najfajniejsze :) Ooo, i widzę ceramikę z mojego rodzinnego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze że ja tam nie mieszkam....:) bo w domu bym miała same dzbanuszki:)

      Usuń
  22. piękna kuchnia !!!! i jaka duża :)
    Gąski prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. 10 lat temu, a jednak wciąż idealnie można ją zastosować. Ja bardzo lubie niebieski w kuchni, ogolnie uwielbiam ten kolor, więc całość bardzo mi się podoba i nastraja :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  24. ta twoja kuchnia jest jak z bajki, kiedy ja się takiej doczekam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kuchnia piękna i pod mój gust w kolorystyce... I ta przestrzeń!Do pozazdroszczenia. Lubuję się w bieli i drewnie. Moja jest ciut podobna, tylko niestety bardziej zminiaturyzowana ze względu na mały metraż...
    Kurcze... Ze makatka ma 10 lat nie powiedziałabym! Wygląda jak nowa... :)
    Pozdrawiam z Köln...

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna kuchnia :)) tez mam kilka takich starych glinianych garnków, ale wielkość kuchni nie pozwala abym wykorzystała je do dekoracji, czekają cierpliwie :)) Udało mi się tylko znaleźć miejsce na dwa dzbanki i przechowuję w nich chochelkę i drewniane "przyrządy: W ogóle piękne są takie starocie wygrzebane gdzieś ze strychu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przeczytałam Twój komentarz to tak jakbym siebie słyszała z przed kilku lat:) Kiedyś mieszkałam w mieszkanku na III piętrze i też miałam małą kuchnię i też nie miałam miejsca na wyeksponowanie tych garów....i też przechowywałam w nich drewniane łyżki...ale czekaj cierpliwie i trzymaj swoje skarby....życzę Ci abyś nie musiała długo czekać :)

      Usuń
  27. Basiu wszystko wygląda świetnie i podziwiam Twoje talenty do szycia i te stolarskie. Miłej niedzieli Gosia z homefocuss

    OdpowiedzUsuń
  28. Pięknie tu u Ciebie,klimatycznie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo masz ładnie w kuchni. Gąski cudne i makatka :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. kuchnia wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Gąski wyszły Ci mistrzowsko.Cała kuchnia aż roi się od wspaniałości,wszystko bardzo pasuje.Haftowana makatka i łapki są the best.Pamiątki nie do przecenienia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Makatka odlotowa :) ostatnio chodzi za mną potrzeba wyhaftowania dla siebie czegoś podobnego :)) Kuchni zazdroszczę, bo i duża i pięknie urządzona, moja domaga się remontu i coś w tym stylu jak Twoja bardzo mi odpowiada - jasne meble, drewniane blaty, troszkę retro ale nie nachalnie... Baaardzo mi się u Ciebie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  33. śliczna ta Twoja kuchnia w bieli i niebieskościach i widzę mnóstwo cudnej emalii, dzban, kanka! love it:)))) a gąski są urocze!
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękna kuchnia, polubiłam niebieski w takim wydaniu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Kuchnia idealna, wszystkie dekoracje cudowne:) Świetnie radzisz sobie z wyrzynarką - wyciąć takie gąski mistrzostwo:)) makatka z moim ulubionym motywem gąsek,mam kilka rzeczy z takim motywem ,wprowadzają taki sielski klimat w kuchni:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Pięknie szyjesz, haftujesz, wycinasz, malujesz. Kobieta o wielu talentach. Twoja kuchnia jest śliczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są lepsi i bardziej zdolniejsi ode mnie ale nigdy tych moich talentów nie zakopię...:)

      Usuń
  37. Prześlicznie masz w tej kuchni, troszkę podobnie jak u mnie :)). Uwielbiam niebiesko biało kratkę i takowa też u mnie gości:))Makatka i łapki - marzenie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Ale ślicznie, niebiesko-biało!!! Moje ulubione kolorki:) makatka śliczna, ostatnio mam fazę na makatki, ale sama nie potrafię takiej wyhaftować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja Ci powiem że potrafisz...jeżeli umiesz grać w grę statki i umiesz przyszyć krzyżykiem guzik z czterema dziurkami to potrafisz haftować...zacznij od bardzo prostych wzorów
      Służę pomocą....:)

      Usuń
  39. Basiu piękna Twoja kuchnia, patrzę i patrzę i podziwiam!!!!!!!!! Męża namawiam by mi białe fronty zrobił w naszej kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Namawiaj, namawiaj...:) jasne kolory bardzo relaksują, ja osobiście bardzo dobrze się czuję w jasnych kolorach

      Usuń
  40. Bardzo podoba mi się Twoja kuchnia :) Wspaniale jak wplatasz starocie :) Mam podobny moździerz - odkąd pamiętam był u mnie w domu, zwinęłam go do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) i bardzo dobrze zrobiłaś że zwinęłaś go do siebie..:)

      Usuń
  41. jak u ciebie jest pieknie :) chętnie bym u ciebie pomieszkała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo...to znaczy że Ci się podoba u mnie:)

      Usuń
  42. Piękna kuchnia i dodatki.... Mimo,że u mnie zgoła inaczej to jednak uwielbiam te klimaty:starocie,rękodzieło,tkaniny.... Może kiedyś, na większym metrażu.... póki co dysponujemy niewielkim i walczymy o każdy centymetr kwadratowy wykorzystanej powierzchni:)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  43. Śliczna kuchnia z dobrym klimatem. Bardzo w moim stylu. Zapraszam do siebie i pozdrawiam.
    zielenie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękna kuchnia, bardzo mi się podoba, przysiądę sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ale śliczna - taką bym chciała :)
    Ostatnio i ja pokazywałam swoją - zapraszam.
    Masz swietny gust :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Pracowita i utalentowana..slicznie!

    OdpowiedzUsuń
  47. Nie mogę napatrzec się na twoja kuchnie:) Jest taka piękna, ma swój klimat:) Tez taką chcę:) I te dodatki, dekoracje- cudeńka. Widzę, że mamy podobny gust:) I gąski bosko wyglądają. Pieknie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. Prześliczne dodatki w Twojej kuchni. Haft wspaniale oprawiłaś - bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam cieplutko !!!

    OdpowiedzUsuń
  49. Też mam gliniane garnki po Babci. I gliniane formy do bab wielkanocnych :) Sympatycznie jest w Twojej kuchni - lubię taki koloryt. Pewnie będę coraz częściej zaglądac ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Masz piękną kuchnię, bardzo przestronna i dopracowana. Ja żałuję, że swoją zabudowałam, bo dużo straciła na estetyce, pocieszam się tylko tym, że jest bardzo praktyczna. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  51. Dziękuję Basiu za odwiedziny :)
    Bardzo podobają mi się te rolety rzymskie, szyłaś sama czy kupiłaś gotowe?
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Piękna kuchnia, ja też lubię w bieli i niebieskościach.

    OdpowiedzUsuń
  53. Piękna kuchnia!

    Marzyły mi się właśnie takie meble do kuchni, ale niestety na marzeniach się skończyło... (Nie ten metraż).

    OdpowiedzUsuń
  54. Piękna kuchnia... Mogłabym osobiście się do niej wprowadzić ;) Moją niestety nie mogę się pochwalić ;/ ale pokojem córeczki już niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Obłędnie piękna ta Twoja kuchnia..

    OdpowiedzUsuń